The electric locomotive is mass-produced by the Novocherkassk Electric Locomotive Plant. The EP1 electric locomotives are positioned by the manufacturer as a replacement for the domestic VL60PK electric locomotives and the ChS4 and ChS4T previously imported from Czechoslovakia. Since 2007, the modernized EP1M electric locomotive has been manufactured, as well as its EP1P version, in which the traction force is increased due to the change in the gear ratio of the traction reducers. It is designed specifically for operation on the heavy profile of the Russian Primorye and has a separate numbering, which began with 001. The modernized electric locomotives differ from EP1 mainly by the installation of asymmetric lightweight pantographs, a plastic block-cabin with a modified driver's workplace. The cab and control panel of these electric locomotives allow driving passenger trains 'in one person', that is, by one driver without an assistant, although this type of operation is recognized as unreliable and is not used.
Электровоз серийно выпускается Новочеркасским электровозостроительным заводом. Электровозы ЭП1 позиционируются производителем в качестве замены отечественным электровозам ВЛ60ПК и ранее импортированным из Чехословакии ЧС4 и ЧС4Т. С 2007 года изготавливается модернизированный электровоз ЭП1М, а также его вариант ЭП1П,у которго за счет изменения передаточного числа тяговых редукторов увеличена сила тяги. Он предназначен специально для эксплуатации на тяжелом профиле российского Приморья и имеет отдельную, начавшуюся с 001, нумерацию. От ЭП1 модернизированные электровозы отличаются главным образом установкой асимметричных облегченных токоприемников, пластиковой блок-кабиной с измененным рабочим местом машиниста. Кабина и пульт управления этими электровозами позволяют водить пассажирские поезда «в одно лицо», т.е одним машинистом без помощника, хотя такой вид эксплуатации признан ненадёжным и не используется.
dvornik |
|
dvornik / dv_rog_l.texture.txt |
31 B |
dvornik / dv_rog_r.texture.txt |
31 B |
dvornik / dv_rog_l.jpg |
39.8 kB |
dvornik / shetka_l.jpg |
33.5 kB |
dvornik / shetka_l.texture.txt |
31 B |
dvornik / dvleft.kin |
8.1 kB |
dvornik / dvright.kin |
8.1 kB |
dvornik / shetka_r.texture.txt |
31 B |
dvornik / shetka_r.jpg |
34.8 kB |
dvornik / dvright.im |
92.3 kB |
dvornik / dvleft.im |
103.4 kB |
dvornik / dv_rog_r.jpg |
40.9 kB |
ep1_body |
|
ep1_body / cab.texture.txt |
26 B |
ep1_body / coupled.im |
26.9 kB |
ep1_body / light_sword-light_sword.texture.txt |
57 B |
ep1_body / luch.im |
3.0 kB |
ep1_body / red.im |
468 B |
ep1_body / roof1.texture.txt |
28 B |
ep1_body / light_sword.tga |
128.0 kB |
ep1_body / roof2.texture.txt |
28 B |
ep1_body / cab.jpg |
665.0 kB |
ep1_body / tex.texture.txt |
26 B |
ep1_body / roof2.jpg |
821.5 kB |
ep1_body / roof1.jpg |
1.0 MB |
ep1_body / tex2.texture.txt |
27 B |
ep1_body / tex3.texture.txt |
27 B |
ep1_body / white.im |
468 B |
ep1_body / vodostok.im |
11.1 kB |
ep1_body / vneshka1.im |
176.2 kB |
ep1_body / vneshka0.im |
176.0 kB |
ep1_body / ep1m_lod0.im |
2.4 MB |
ep1_body / tex3.jpg |
1.9 MB |
ep1_body / tex2.jpg |
2.3 MB |
ep1_body / uncoupled.im |
27.3 kB |
ep1_body / tex.jpg |
2.6 MB |
ep_art |
|
ep_art / art_icon.texture.txt |
53 B |
ep_art / prime_art.texture.txt |
57 B |
ep_art / ep_art_icon.tga |
32.0 kB |
ep_art / ep_art.tga |
768.0 kB |
ep_art / art_icon.tga |
32.0 kB |
ep_art / prime_art .tga |
768.0 kB |
shadow |
|
shadow / 1.im |
56.9 kB |
sound |
|
sound / config.txt |
966 B |
sound / compressor_run.wav |
99.4 kB |
sound / brakes_apl_run.wav |
66.9 kB |
sound / engine_stop.wav |
60.7 kB |
sound / engine_start.wav |
74.7 kB |
sound / epk_loop.wav |
69.5 kB |
sound / lsht.wav |
34.2 kB |
sound / idle 0.wav |
63.7 kB |
sound / idle 1.wav |
65.6 kB |
sound / compressor_start.wav |
121.0 kB |
sound / rsht.wav |
34.2 kB |
sound / stuk_10.wav |
51.7 kB |
sound / stuk_1.wav |
80.3 kB |
sound / stuk_2.wav |
71.5 kB |
sound / stuk_3.wav |
67.5 kB |
sound / stuk_4.wav |
64.1 kB |
sound / stuk_5.wav |
61.3 kB |
sound / stuk_6.wav |
59.4 kB |
sound / trans.wav |
51.7 kB |
sound / stuk_8.wav |
54.6 kB |
sound / stuk_7.wav |
56.8 kB |
sound / stuk_9.wav |
52.9 kB |
sound / nch.wav |
172.0 kB |
sound / vent_tr3.wav |
102.2 kB |
sound / ventilator_start.wav |
168.1 kB |
sound / ventilator_run.wav |
205.4 kB |
sound / vent_tr1.wav |
324.6 kB |
sound / vent_tr2.wav |
316.1 kB |
sound / ventilator_stop.wav |
1.1 MB |
Общий объём файлов: |
17.9 MB |